Team:
Produksjon: L'Oréal Professional
Regissør: Janek Tarkowski
Medvirkende: Jørgen Lindhard Johansen (hårmodell) l Dorthe Sophie (hårmodell) l Natalie Beckford (makeupartist/frisør) l Inger Lise Moa (frisør) l Celine Berge (frisør) l Marianne Haugli (koreograf) l Kristoffer Myhre (fotograf) l Constance Tenvik (kunde) l Cecilie Ravn (frisør) l Jonas Bakke
Hva innebærer det å digitalisere en frisørbedrift? Vår daglige leder Kristin Sandum Berre har blitt intervjuet av NHO, om hvordan vi jobber med nettopp dette. Dette er en prosess vi startet i 2019, og i 2023 brukte vi for første gang AI som estetisk sjanger i våre kampanjebilder. Ideen bak dette var å hylle våre 50 år, og samtidig sette tonen for fremtiden. Du kan lese hele intervjuet her!
Prisutdelingen ble arrangert på Holzweiler Platz, og vi kunne med stor glede ta med hjem prisen i kategori
Beste Shampoo for vår Adam og Eva på flaske Curl Shampoo
(Foto: Trine Hisdal / Tinagent)
(Skjønnhetsredaktør Sonia Uppal og sjefsredaktør Kine B. Hartz delte ut prisene på Holzweiler Platz.)
(Foto: Natalie Beckford / Adam og Eva Grunerløkka)
Du finner Curl Shampo og resten av Adam og Eva på flaske i alle våre salonger. Her finner du din nærmeste salong.
Våre andre nominerte produkter var Reconstruct Mask, Sea Salt Texture Spray og Mouisturising Leave-in cream.
(Markus Sæle)
"Suksess ligger i detaljene, uten tvil. Jeg trodde oppriktig at jeg var en av de beste på det jeg gjorde, så møter du de som har brukt tusenvis av timer på å finne ut hvor de skal legge hvert enkelt hårstrå, men selv da blir det ikke perfekt. Det får deg til å skjønne at man alltid kan forbedre ferdighetene sine. Det ga meg en mega motivasjonsboost å være med i VM!"
- Markus Sæle, Adam og Eva Allmenningen
(Naswha Shosho)
"Det var en magisk opplevelse, full av entusiasme og spenning - nesten som en drøm. Jeg holdt meg våken og jobbet hardt både dag og natt. Gleder meg til neste år, da jeg går for gull! Jeg er veldig stolt over mitt team, og over vår flinke trener. Det var stort å få være med på det norske landslaget, og få muligheten til å delta i VM."
- Nashwa Shosho - Adam og Eva Lagunen
Historisk seier
Aldri før har det norske landslaget vunnet så mye i VM. De kunne stolt dra hjem med totalt 11 plasseringer, som er en fantastisk innsats. Du kan lese de oversikt over alle plasseringene nederst i artikkelen.
(Det norske landslaget i Paris 2023. Foran fra venstre: Karam Abdelhadi, Mohamad Zalloukh og Markus Sæle. Bak fra venstre: Malena Erikson Seim (dommer), Stig Eric Teige (dommer), Siril Sigridsdatter Solem, Charlotte Slåtta, Eline Aspblad Serigstad, Oda Solem, Tanja Chelsea Stuart-Auchterlonie, Mabel Sama, Nashwa Bazbouz, Kjersti Herre Hansen, Kamila Janecka-Skalska og Evy Merethe Lunde (landslagssjef). Bilde fra @kami_janecka_skalska)
(Bilde fra @lemaralwan)
Senior Gents Fashion Cup
Street Style Long Hair
1. plass og OMC World Champion
Karam Abdelhadi
Senior Gents Fashion CupStreet Cut & Style
3. plass
Karam Abdelhadi
Senior Gents Fashion Cup
OMC Team World Champions
2. plass lag
Senior Gents Barber Cup
Skin Fade Cut
4. plass
Mohamad Walid Zalloukh
Senior Gents Barber Cup
OMC Team World Champions
4. plass lag
Senior Gents Individual Street Cut & Style
Hair Replacement
3. plass
Karam Abdelhadi
Senior Ladies Street Cut and Style
5. plass
Kamila Janecka-Skalska
Young Talent Cup Ladies
Wave Style Long Hair
6. plass
Oda Solem
Young Talent Cup Ladies
Romantic Bridal
4. plass
Oda Solem
Senior Gents Skin Fade Cup
1. plass
Karam Abdelhadi
Senior Gents Fashion Cut and Style
3. plass
Karam Abdelhad
(Tekst om vinnerplasseringer lånt fra nfvb.no)
Vi feirer 50 år med kreativitet og kvalitet
6. september 2023 er en spesiell dag for oss i Adam og Eva. Vi markerer vårt gulljubileum, og det har vært femti år fylt med revolusjonær endring, kreativ utfoldelse og dedikasjon til kvalitet. La oss ta deg med på en reise gjennom vår historie, vår visjon, og hva fremtiden har i vente.
(Foto: Dagsavisen. Gründerne av Adam og Eva Øistein Bjørndal og Per-Kristian Idebøen)
En historie om forandring og fremskritt
Da vi åpnet vår første frisørsalong i 1973 i Nafhuset i Oslo, brakte grunnleggeren vår, Øistein Bjørndal, rockemusikk og innovasjon til frisørbransjen. Den gangen var herre- og kvinnesalonger atskilt, og frisører bar hvite frakker. Men Øistein brøt normene, moderniserte bransjen og profesjonaliserte den.
(Øistein Bjørndal. Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
Øistein hentet inspirasjon fra revolusjonerende klippeteknikker, utviklet av pionerer som Vidal Sassoon og Trevor Sorbie i London. Ved å introdusere 1 times klipper med frisyrer som holdt fasong og kvalitet, ble resultatet som skreddersydd for den moderne kvinnens travle livsstil. Med bunnsolid teknikk trengte ikke kundene lengre å være avhengig av langtekkelige stylingrutiner. I dag er disse klippeteknikkene godt integrert for de fleste i frisørbransjen, men den gangen var det en liten revolusjon.
Øistein er fortsatt aktiv i Adam og Eva, og hans innovative ånd og ungdommelighet er dypt forankret i vår bedrifts DNA. Vi har fortsatt samme mål og ønske: Å utfordrere, følge med i tiden og å levere kvalitet.
Adam og Eva i dag: Vogue x Vice
I løpet av våre 50 år har vi vokst til 26 salonger over hele Norge, inkludert Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Fredrikstad. Hver salong er unik i stil og atmosfære, og vi tilpasser oss miljøet rundt hver salong for å møte våre kunder på en autentisk måte. Hver salong har sin egen personlighet.
Vi er heldige som har vår lange historie, noe som forplikter oss til å ivareta den. Å være innovative på 1970-tallet, betyr noe annet i dag. Det gjelder å ha fingeren på pulsen - i sin tid! Vi har derfor i løpet av de siste årene lagt mye arbeid ned i å fornye våre salonger, samt å finspisse velværeopplevelsen kunder får når de besøker oss. Vårt fokus er en taktil og sensorisk opplevelse, med luksus i alle ledd. Vi har til og med en egen Adam og Eva duft i alle salongene våre. Luksus handler også om kvalitet, og vi har alltid holdt oss tro mot dette prinsippet.
(Adam og Eva Paleet))
(Adam og Eva Arkaden)
Samtidig som vi omfavner luksus og velvære, har vi en historie som grensesprengende gatemotemerke. Vårt mål er derfor å forene luksus med en edge - eller Vogue x Vice, om du vil. I over 50 år har vi utfordret normene, og elsket alt som spirer av kreativitet og galskap. For oss er hår som et kunstverk, og vår inspirasjonskilde har opp gjennom tiden vært inspirert av gatemote og subkulturer. Våre stylister og frisører har i mange år jobbet med de største navnene i motebransjen, og gjort hår for designere under moteukene i Oslo, København, New York og Paris. Å jobbe i kulissene på prestisjefylte fotooppdrag og visninger krever teknisk dyktighet, kreativitet og rask beslutningsevne - og vi elsker det!
(Envelope 1976 / Oslo Runway. Teamleder: Natalie Beckford / Adam og Eva)
(Daae Studio / Oslo Runway. Foto: Jonas Bakke. Teamleder: Eirik Thorsen / Adam og Eva)
(ESP / Oslo Runway. Foto: Natalie Inkinen)(Costume. Foto: Desiree Matttson. Hår: Natalie Beckford / Adam og Eva. Makeup: Linda WIckmann)
(David-Andersen kampanje. Foto: Sølve Sundsbø. Hår: Sigrid Hesla Breie / Adam og Eva / Pudderagency. Makeup: Linda Wickmann. Produksjon: Collective Productions)
Utdanning og kvalitet er nøkkelen til suksess
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
Vi er stolte av å være landets mest prisvinnende frisørbedrift, og vi legger stor vekt på utdanning og utvikling av profesjonelle frisører. Dette er nøkkelen til å opprettholde det høye kvalitetsnivået vi er kjent for. Vår Adam og Eva skole og akademi er landets første private frisørskole, og utdanner nye frisørspirer hvert år. Mange norske og internasjonale frisører har jobbet eller jobber i Adam og Eva systemet. Dette har ført til at salongeiere over hele landet velger å rekruttere studenter fra vår skole. Vi har også et akademi og opplæringskontor, som tilbyr videreutviklende kurs med bransjens beste konsulenter. Du kan lese mer om vår skole og akademi her.
For oss frisører er ikke saksen det eneste verktøyet vi har. Produkter er også en viktig faktor for å skape gode resultater. I vår ble endelig en 50 år gammel drøm til virkelighet, og vi og lanserte vår egen hårpleieserie Adam og Eva på flaske. Siden vårt fokus alltid har vært fagkunnskap, var det en selvfølge å bruke våre egne frisører i utviklingen av produktene. Du kan lese mer om vår hårpleieserie Adam og Eva på flaske her.
Individualitet og mangfold
I løpet av de fem tiårene som har gått siden vi først åpnet våre dører, har Adam og Eva vært mye mer enn bare en frisørsalong. Vi har vært et symbol for individualitet og et fristed for mange - både våre kjære kunder og våre dedikerte medarbeidere. Vår visjon har alltid vært tydelig: Vi hyller mangfold, og hos oss er alle velkomne.
Vår forpliktelse til mangfold strekker seg ikke bare utover stilvalg. Hos oss er alle velkomne uavhengig av bakgrunn, kjønn, alder eller identitet. Vi tror på at skjønnhet kommer i alle former, farger og størrelser, og vi ønsker å feire den individuelle skjønnheten til hver enkelt av våre kunder. Våre salonger er inkluderende og trygge områder der folk kan være seg selv og føle seg verdsatt.
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
nUtopia: En kampanje som feirer historie og fremtid
Som en del av vår 50-årsjubileum har vi lansert kampanjen nUtopia. Dette er en spennende fusjon av fotografi og AI-generert kunst, inspirert av vårt rike kampanjearkiv som strekker seg tilbake til 1970-tallet. Kampanjen hyller vår lange historie, samtidig som den ser fremover mot de neste 50 årene med innovasjon og kreativitet. Du kan lese mer om kampanjen vår her!
(Foto: Fred Jonny. AI-kunst: Marika D´Auteuil / B.agency. Kreativ leder: Eirik Thorsen)
En spennende fremtid med Bjørndal familien ved roret
Vi ser lyst på fremtiden til Adam og Eva. Etter 50 år med kontinuerlig suksess har vi mange planer for veien videre. Vår fremtid er sikret med Øistein sin sønner, Eirik og Sondre, med på laget. Med vår dedikerte og dyktige konsernleder Kristin Sandum Berre, er vi sikre på at Adam og Eva vil bevare sin sjel i fremtiden som kommer.
Vi ønsker å takke alle våre fantastiske kunder, medarbeidere og samarbeidspartnere som har hjulpet oss med å bygge et unike fellesskap, som strekker seg helt tilbake til 1970-tallet. Adam og Eva har alltid vært og vil alltid være dedikert til å spre glede, selvtillit og stil gjennom vår lidenskap for frisørkunst. Takk for 50 fantastiske år, og vi gleder oss til mange flere!
Tips 1: Gi fargen tid til å sette seg
Etter en fargebehandling er det lurt å være tålmodig. Visset du at det du bør vente minst 48 timer før du vasker håret? Dette gir både bindinger, skjellag og pigmenter muligheten til å "sette" seg i håret, noe som gir deg en mer langvarig og levende farge.
(Foto: Maya Stark, Kilde: Instagram @starkmaya)
Tips 2: Kontroller varmen
Varme kan være den største fienden til den nye hårfargen din. Sørg for at både vannet du bruker ved hårvask, og temperaturen på stylingverktøyet ikke er for varmt. Varme oksiderer fargen raskere og kan føre til at den falmer tidligere enn ønsket. Fargen får en oransje eller rødt skjær, som kommer av at de kalde pigmentene i en farge forsvinner av varmeslitasjen.
For å beskytte håret ditt under styling, kan du bruke produkter som Adam og Eva På Flaske Volume-sprayen og Curl Leave-In Cream, som gir høy varmebeskyttelse samtidig som de bidrar til ønsket frisyre.
Tips 3: Bruk en hårpleieserie som beskytter fargen
For de som ønsker å opprettholde og beskytte et farget hår, er det helt nødvendig å bruke en hårpleieserie som er ment for dette.
Color serien fra Adam og Eva på flaske er spesielt utviklet for farget hår, som beskytter fargen mot for tidlig oksidering og falming. Den gir pleie og en fantastisk glans. En nøkkelingrediens i serien er papayaekstrakt, som tilfører fuktighet, næring og beskyttelse til håret. I tillegg inneholder produktene en styrkende oljeblanding med ingredienser som linfrøolje, arganolje og solsikkeolje, som sørger for strålende glans.
Shu Uemura Color Lustre Shampo og balsam er også gode alternativer for å ivareta fargen. Dens unike formel er beriket med et lipid som er inspirert av en viktig komponent i hårets naturlige beskyttende barriere. Håret tilføres intensiv næring, beskyttes og gir en utrolig glans.
Foto: Trine Hisdal / Tinagent
(Shu Uemura Art of Hair, Color Lustre Shampo og balsam, L'Oréal)
]]>Dette sier Daniel om sin kolleksjon:
«Jeg liker å tro at jeg holder på med en mix mellom tekstilkunst, kostyme og fashion»
For SS 2024 har jeg tatt inspirasjon av å være ute i naturen og andres tolkninger av den. Jeg har tatt utgangspunkt i gamle håndverk tradisjoner og utviklet dem videre til noe nytt. Fargene og teksturene er min tolkning av hvordan elementer i naturen endrer seg og blir overgrodd og forandrer seg om til noe annet over tid. Ting som blir ødelagt og lappet sammen - harde kanter som er en mix av påtatt selvtillit og selvtillit som kommer fra ett mørkt sted."
- Daniel Steien
Hår team: Daniel Steien, Cecilie Ravn / Adam og Eva Grensen
Makeup team: Oliwia Paszek, Ioana Teodora Arhiroae / Adam og Eva
Modeller: Daniel Jelinski, Biyariq Hassan, Daniel Skjerstad, Henrik Mortensen, Sebastian Santha, Vårin Strand
Koreograf: Marianne Haugli
Produksjon: Sigrid Hesla Breie / Adam og Eva Gruppen, Hilde P.Reljin / Collective Oslo Productions
Foto: Stine Heyerdahl
Scenario Interiørarkitekter: Fredrik Bull / Marte Topaas
Prosjektleder: Kirstin Arnesen
ADAM OG EVA KAMPANJE 2023.
15. august lanserte vi vår nye kampanje nUtopia, på eventet Tech Factory under Oslo Runway. I årets kampanje har vi skapt en krysning mellom fotografi og AI generert kunst, som vi har laget i samarbeid med den norske motefotografen Fred Jonny og den kanadiske AI-kunstneren Marika D'Auteui (@illusorybeauty). Inspirasjonen til kampanjen fant vi i vårt eget arkiv!
"Utgangspunktet for nUtopia var å hylle Adam og Eva sitt kampanjearkiv. I 50 år har Adam og Eva vært banebrytende og innovative.
Det å jobbe med en kombinasjon av AI generert kunst og fotografi åpner opp en ny verden av muligheter. Det er spennende å se hvor stor utvikling det har vært innen kunstig intelligens og hvordan dette utfordrer og påvirker kreative fagfelt."
- Eirik Thorsen, kreativ leder Adam og Eva
Du kan se Eirik snakke om kampanjen vår og hva AI betyr for den kreative bransjen på Tech Factory TALKS her!
(Bilde lånt fra collectiveoslo.com)
FRA STUDIO TIL FERIDG RESULTAT
For å hedre vårt 50-årsjubileum tok vi et tilbakeblikk til alle tiår, siden Adam og Eva ble etablert i 1973. Vi hentet inspirasjon fra vårt kampanjearkivet og valgte et bilde fra hver epoke. På Adam og Eva Skole og Akademi har vi et galleri med utdrag fra alle kampanjer som har blitt laget siden vi ble etablert. Dette er en studie i stilutvikling, og til inspirasjon for både elevene på skolen og for alle som er på besøk.
(Kampanjegalleri, Adam og Eva skole og akademi)
Fotograf Fred Jonny fikk jobben med å gjenskape fotografiene i en ny drakt. Vi ønsket å ha med vår historie i alle ledd, derfor ble modellene ble klipt, farget og stylet av både våre erfarne akademiartister og nye kreative spirer fra vårt Talent Team. Frisørene laget nye versjoner av de tidstypiske frisyrene - med en moderne vri.
(Behind the scenes)
Fred Jonny sine fotografiene ble så smeltet sammen med modellene i Marika sitt surrealistisk og drømmende AI-univers. Virkeligheten ble blandet med fantasi. Slik ble nUtopia til - en verden der fortidens kreative utfoldelser er smeltet sammen med fremtidens teknologiske muligheter.
Adam og Eva har siden 1973 omfavnet det som nytt og pulserende, og dette er en stor del av vår historie og identitet. Med nUtopia ønsker vi å gjenspeile våre verdier og vår retning for fremtiden.
"AI og skjønnhetsbransjen er en spennende match, som helt sikkert vil gjøre seg gjeldende i fremtiden. Vi kaster oss med på den digitale bølgen og ønsker AI velkommen, ikke bare som teknologisk hjelpemiddel, men også som en estetisk sjanger"
- Sigrid Hesla Breie, markedsansvarlig Adam og Eva"
nUtopia
2023 / 1970-tallet
"Jeg assosierer Adam og Eva med kreativitet og dyktige frisører»
– Juceline Santy, modell
Inspirasjon fra arkivet 1970-tallet:
nUtopia
2023 / 1984
"Jeg går til Adam og Eva for å følge meg fresh og selvsikker."
- Benjamin Windborg, frilans danser / musikkartist
Inspirasjon fra arkivet 1984:
nUtopia
2023 / 1990-tallet
"Adam og Eva har alltid gått sine egen vei, og vært pionerer i sitt utrykk. Å bli formet av dette inkluderende, og edgy miljøet gav meg tidlig støtte til å stå i den jeg er i dag."
- Silvany Bricen, Beautyinfluencer
Inspirasjon fra arkiv 1990-tallet:
nUtopia
2023 / 2000-tallet
"For meg betyr Adam og Eva hår, mote, kreativitet og orginalitet"
- Venus Risa-Dick, student
Inspirasjon fra arkivet, 2000-tallet:
nUtopia
2023 / 2010-tallet
"For meg betyr Adam og Eva det gode samarbeidet mellom frisør og kunde."
- Jonas Furulund, danser
Inspirasjon fra arkivet, 2000-tallet:
nUtopia
2023 / 2020-tallet
"Adam og Eva er trendy og flinke på teknisk vanskelige klipper, farger og styling. De har dyktige frisører som gir gode råd og fagkunnskap."
- Victoria Svane, modell
Inspirasjon fra arkivet, 2000-tallet:
PRODUKSJON
Kreativ leder: Eirik Thorsen
Produksjonsteam: Sigrid Hesla Breie - Adam og Eva. Hilde Pettersen Rejlin - Collective Oslo
Fotograf og regissør: Fred Jonny Produsent foto og film: Vegard Mordal Foto og film assistent: Joachim Sollerman Retusj: Ego Studio
Film klipp: iProduksjon
AI kunstner: Marika D ́Auteuil / B.agency
Hårteam: Daniel Steien, Ane Jønsrud Angel, Natalie Beckford, Ann-Christin Nilsen, Stian Lund Hernes, Christer Altenborn Vik
Sminke: Inger Lise Moa
Hår og sminke assistenter: Jonas Bakke, Oliwia Pszek
Modeller: Juceline Santy - Heartbreak Management, Benjamin Windborg, Silvany Bricen, Venus Risa-Dick, Jonas Furulund, Victoria Svane
Historiske bilder:
1. Foto: Per Sundal. Hår: Kirstin Arnesen. Modell: Lotte Schau Storvik)
2. Foto: Per Sundal. Modeller: Lennart og Gro
3. Foto: Camilla Åkrans. Hår: Cato Stenerud. Modell: Silvany Bricen
4. Foto: Michael Scultz. Modell: Hege Golf
5. Foto: Morten Qvale
6. Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency. Modell: Dorthe Bosse
TEKNOLOGI MØTER MOTE UNDER OSLO RUNWAY
Vi elsker alt som spirer og gror av kreativitet - det har vi gjort siden 1973. Derfor er vi veldig stolte av vårt samarbeid med Collective Oslo, som under Oslo Runway skal arrangere eventet Tech Factory sammen med Monuse og NF&T på Oslo Event Hub.
Collective Oslo er en kreativ plattform som initierer og produserer innovative, tverrfaglige kunst-og kultursamarbeid. De har samarbeidet med over 580 artister fra hele verden, og har satt opp over 250 utstillinger og kulturarrangement som fusjonerer analog og digital kunst med interaktiv teknologier.
Du kan lese mer om Collective Oslo HER!
En kveld med fysiske og digitale opplevelser
Tech Factory blir en kveld der teknologi møter mote og kunst. Metaverset, disruptive non-fungible tokens (NFT), ChatGPT, Web3, generativ AI utvikler seg med lynets hastighet og representerer uendelige muligheter for kreativitet og kreativ næring. Tech Factory utforsker dette nye, interaktive landskapet gjennom generativ kunst, paneldiskusjoner, performance og phygital mote.
Det blir med andre ord en kveld med fysiske og digitale opplevelser. Den nye digitale verden skal oppleves gjennom kunstutstilling, motevisning og paneldiskusjoner. Edda Gimnes skal ha sin første visning i Norge og første etter pandemien. Hun er første norske designer til å bli innlemmet i MET´s årlige moteutstilling, og er blant annet oppkjøpt av Nasjonalmuseet. På denne visningen står Adam og Eva for hår og makeup.
Eventet er åpent for alle, og du kan melde deg på HER.
Kampanjelansering Adam og Eva nUtopia
Under Tech Factory Talks sitter vår kreative leder Eirik Thorsen i panelet for snakke om hvordan vi har brukt AI som kreativt verktøy i skapelsen av vår nye kampanje for 2023. Det blir også en egen Adam og Eva lounge der du kan se vår nye kampanje nUtopia. Vi gleder oss! Her har du en liten smakebit på vår nye kampanje:
(Foto: Fred Jonny / AI-kunstner Marika D'Auteuil / B Agency)
Velkommen!
]]>
(Adam og Eva på flaske. Foto: Trine Hisdal / Tinagent)
Å oppnå en beachy look kan virke som en drøm for mange av oss. Det naturlige, avslappede utseendet er perfekt for sommeren og gir en følelse av frihet og letthet. Men hva om jeg fortalte deg at du kan få den beachy looken på flaske, samtidig som du beskytter håret mot varmeskader? Her får du to favoritter fremgangsmåter fra hårstylist og frisør Maria Skjønberg på Adam og Eva Glasmagasinet, som vil hjelpe deg med å oppnå akkurat det.
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
Det første trikset Maria anbefaler er å påføre saltvannsspray i håndkle tørt hår. Dette vil gi håret tekstur og etterligne den naturlige følelsen av saltvann og bølger. Begynn med å spraye Sea Salt Texture Spray fra Adam og Eva på flaske jevnt over håret, og bruk deretter en kam, som for eksempel "Clean Wave" kammen fra Adam og Eva, for å gre gjennom håret. Legg hodet til siden og klem håret oppover mens du lar det lufttørke. Denne enkle teknikken vil bidra til å skape den ønskede teksturen og gi deg en naturlig beachy look.
(Adam og Eva kammen, Clean Wave. Laget av 100% resirkulert plast. I samarbeid med Norwegian Trash)
Saltvannsspray og føning for ekstra hold
Hvis du ønsker mer definerte bølger og ekstra hold, har Maria et annet triks for deg. Start med å påføre saltvannsspray i håndkle tørt hår på samme måte som tidligere beskrevet. Deretter bruker du en hårføner og føner håret til det er omtrent 80-90% tørt. Spray deretter et par pumper til med saltvannsprayen Sea Salt Texture Spreay fra Adam og Eva på flaske og bruk en fønbørste for å føne produktet inn i håret. Dette vil hjelpe til med å forme bølgene og gi en mer polert look. For å avslutte, bruk "Clean Wave" kammen fra Adam og Eva for å gre ut krøllene og skape en myk og naturlig beachy look.
Så der har du det! Med disse enkle triksene fra Maria Skjønberg kan du nå oppnå en fantastisk beachy look uten å måtte dra til stranden. Nå kan du nyte sommeren med stil!
Husk at du kan bestille time for styling i alle våre salonger, hos våre dyktige frisører. Du finner alle salongene her. Velkommen!
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
I helgen styler vi hår på festivaldeltagerne på byfestivalen Piknik i Parken! Der finner du oss i Costume sitt telt, fra kl.15:00 til 16:30. Der står våre stylister Natalie Beckford og Anna Vikersveen klare til å gi deg festivalhåret!
(Natalie Beckford / @bynataliebeckford / Adam og Eva Grunerløkka)
(Anna Vikersveen / @annaviksersveen / Adam og Eva Steen & Strøm)
Vår hårstylist og akademiartist Maya Stark har laget 4 looks til festivalen, som passer både for de som ønsker en bohemsk og naturlig stil, samt de som vil ha en mer leken og unik look.
Her kan du se looksene og hvordan du oppnår de!
PiPFEST LOOK 1 - BABY BRAIDS
(Foto: Maya Stark / @starkmaya / Adam og Eva Steen & Strøm)
For de som ønsker en søt og leken look, er BABY BRAIDS med babyfletter et godt valg. Her kan håret deles inn i små fletter, enten i luggen eller på sidene av hodet. Flettene skal ikke være for perfekte, men heller litt løse og ujevne. Blomster kan festes i flettene ved å "sy" dem frem og tilbake, og resten av håret kan styles enkelt og bohemsk med bruk av Thickening Spray fra Adam og Eva på flaske.
(Adam og Eva på flaske, Thickening Spray. Foto: Trine Hisdal / Tinagent)
PIPFEST LOOK 2 - FRENCH BRAID(Foto: Maya Stark / @starkmaya / Adam og Eva Steen & Strøm)
Denne looken er en klassisk FRENCH BRAID, enten med eller uten blomster. Her kan gjestene få en innbakt, løs fransk flette som gir en avslappet og feminin look. Med bruk av Thickening Spray og Sea Salt Spray fra Adam og Eva på flaske får håret tekstur og volum, og en liten sløyfe med lilla bånd kan brukes til å pynte opp og skjule strikken. Blomster kan også tilføyes for å gi en ekstra touch av sommer og festivalstemning.
PIPFEST LOOK 3 - BOHEMIAN BRAID(Foto: Maya Stark / @starkmaya / Adam og Eva Steen & Strøm)
For de som ønsker en mer romantisk og bohemsk look, er Look 4 med BOHEMIAN BRAID et flott alternativ. Her kan håret deles i to lave hestehaler som blir flettet sammen, og små blomster kan festes i flettene for å gi en ekstra sommerlig og bohemsk touch. Med bruk av Sea Salt Spray fra Adam og Eva på flaske får håret et naturlig og voluminøst utseende.
(Sea Salt Spray, Adam og Eva på flaske. Foto: Trine Hisdal / Tinagent)
PIPFEST LOOK 4 - BUBBLE BRAID
(Foto: Maya Stark / @starkmaya / Adam og Eva Steen & Strøm)
BUBBLE BRAIDs gir en moderne og leken look. Ved å feste strikker i håret på ulike nivåer og dra det ut, dannes "bobler" i fletta. Tynne silkebånd kan festes i enden av fletta for å gi en ekstra touch av eleganse. Resten av håret kan styles på samme måte som de andre lookene, med bruk av Thickening Spray og Sea Salt Spray fra Adam og Eva på flaske for tekstur og volum.
God festival, håper vi ses!
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
HAIR'S HOW: Hvordan opprettholde en fin blond farge?
Blekede lokker kan gi oss en kul og edgy stil, men det er viktig å ta vare på dem for å opprettholde det ønskede utseendet. En nøkkelkomponent i hårets vedlikeholdsrutine for de som har bleket hår er lilla shampoo. Du lurer kanskje på hvorfor et bleket hår trenger denne spesielle typen shampoo? Her kan du lese forklaringen på dette, og hvorfor lilla shampoo er viktig for å bevare den vakre og ønskede blondfargen.
Vår kunnskap på flaske!
(Adam og Eva på flaske, BLONDE)
Lilla shampoo er et produkt som inneholder fiolette pigmenter, og er noe alle frisører bruker flittig for å oppnå rene og klare blondfarger. Har du et bleket hår, så er dette et must. Serien BLONDE fra vår egen hårpleieserie Adam og Eva på flaske er tilsatt slike pigmenter, i tillegg til grønn te og kamille som sørger for pleie, mykhet og glans. De lilla pigmentene motvirker uønskede gule toner som kan oppstå i bleket hår over tid, og ved å bruke denne shampooen jevnlig opprettholder du en kaldere og mer nøytral blondfarge.
Når håret blir bleket, fjernes våre naturlige pigmenter, og hårfargen blir slik lysere. Imidlertid føre til at de gjenværende pigmentene i håret blir mer synlige. Spesielt gule toner kan dukke opp etter hvert som bleket hår utsettes for sollys, stylingprodukter eller mineraler i vannet. Et helt hvit hår uten noen pigmenter er kun det håret som er bleket til det maksimale, derfor er det en fin balanse mellom et bleket hår og et helt ødelagt hår. Det er derfor veldig viktig å bruke gode produkter på et bleket hår.
Hvorfor skal du velge Adam og Eva på flaske? I utviklingen av hårpleieserien vår brukte vi våre egne frisører i prosessen. De testet produktene i flere runder for å sikre at produktene ble best mulig. I 50 år har vårt fokus vært kvalitet og godt håndverk, og dette ønsker vi også for våre produkter. Det var derfor en selvfølge å involvere de som kan det best, nemlig fagpersonene.
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
Hvordan virker BLONDE?
Prinsippet bak BLONDE shampooen er basert på fargeteorien. Lilla er motsatt farge til gul på fargesirkelen, og derfor nøytraliserer de hverandre. Når BLONDE shampoo påføres bleket hår, vil de lilla pigmentene nøytralisere de gule tonene ved å avbryte dem visuelt. Resultatet er en klarere, kaldere blondfarge.
Riktig bruk av lilla shampoo:
For å oppnå de beste resultatene, er det viktig å bruke lilla shampoo riktig. BLONDE shampooen kan du bruke et par ganger i uken eller etter behov, avhengig av hvor uttalt de uønskede tonene er. Påfør shampooen jevnt i håret og la den virke i noen minutter før du skyller grundig.
Ved å bruke BLONDE serien som en del av din vanlige hårrutine, kan du opprettholde den vakre, friske og velpleide looken du ønsker for ditt blekede hår. Du kan lese mer om serien her!
Unngå overbruk:
Selv om lilla shampoo kan være svært effektivt for å nøytralisere uønskede toner, er det viktig å unngå overbruk. Bruk av BLONDE for ofte eller over en lengre periode kan føre til en overflødig lilla eller gråaktig farge i håret. Hvis du merker dette, kan du redusere bruken av shampooen eller prøve å blande den med en vanlig shampoo for å tone det ned. Til det anbefaler vi RECONSTRUCT serien som er en gjenoppbyggende og styrkende pleieserie, som vil gi ytterlig pleie og styrke til et bleket hår.
"Blonde shampo og Reconstruct maske en perfekt kombinasjon
for de som ønsker et kaldere og mykt hår."
- Christine, Stylist Adam og Eva Strømmen
(Foto: Trine Hisdal / Tinagent)
Du finner BLONDE og RECONSTRUCT til salgs i alle våre salonger i landet. Finn din nærmeste Adam og Eva salong her!
(Foto: Ida Fiskaa / Pudderagency)
Foto: Håkon Hoseth
ÅRETS FRISØR 2023
Årets Frisør-prisutdeling er en av de mest prestisjefylte begivenhetene i den norske frisørbransjen. Hvert år samler prisutdelingen noen av de mest talentfulle frisørene fra hele landet for å feire deres arbeid og utmerkelser.
I årets prisutdeling var det mange utrolig talentfulle frisører som ble anerkjent for sitt arbeid. Vi var stolte over å ha hele 13 nominasjoner i 6 kategorier, og 4 vinnere. Her kan du se vinnerene og deres bidrag:
Alma Fasting Lyhus fra Adam og Eva Trondheim vant prisen for Årets Lærling. Dette er en utrolig prestasjon, og viser at Alma har et talent og en lidenskap for frisøryrket som er verdt å anerkjenne.
Foto: Sander Dybvik
Vår multikunstner fra Adam og Eva Grensen Daniel Steien vant prisen for Årets Frisør Herrekolleksjon. Her ser du hans bidrag:
Foto: Morten Skalstad
Adam og Eva Grensen/Grunerløkka vant den gjeve prisen for Årets Kreative Team. Dette er en lagpris som anerkjenner kreativiteten og samarbeidet som finner sted innad i et frisørteam. Her ser du deres bidrag:
Foto: Ignat Wig
Og sist, men ikke minst vant Adam og Eva Gruppes AS prisen for Årets frisørkonsern. Dette er en prestisjefylt pris som anerkjenner konsernets suksess og lederskap innenfor frisørbransjen, og det er en pris vi er utrolig stolte og ydmyke over å motta.
Vi gratulerer alle vinnerne i alle kategorier, og gleder oss til neste prisfest!
Siden Adam og Eva ble etablert i 1973 har en egen produktlinge stått høyt på vår ønskeliste. I år feirer vi 50 år, og slår på stortromma med å lansere vår helt egenutviklede hårpleieserie. I helgen hadde vi lanseringsevent av våre produkter på Adam og Eva Paleet. Eventet ble arrangert i samarbeid med motemagasinet Costume, og var en stor suksess med over 230 gjester, petit fours, fruktige drinker, goodibags og trendforedrag.
Fra og med 24.04 kan du kjøpe Adam og Eva på flaske i alle våre salonger i Norge. Utviklingen av produktene har vart i 3 år, og vi har involvert våre egen ansatte hele i prosessen. Vi har dyktige frisører over hele Norge, som har en utrolig kunnskap om hår. Med denne ekspertisen, og fabrikkens spisskompetanse på ingredienser, har vi skapt en produktlinje som både har avansert teknologi og brukervennlighet for våre kunder.
Du kan lese mer om produktene og alle linjene her!
Foto: Tonje Gulbæk / Malin Molden / Collective